UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies heeft de wens dat zoveel mogelijk Nederlandse kinderen de Hollandse Waterlinies kennen en herkennen! Studio Raap is gevraagd om een lespakket te ontwikkelen over UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies. Dit doen we samen met de onderwijspraktijk en verschillende waterlinielocaties. Het lespakket daagt uit tot zelf nadenken en doen. Natuurlijk gaan de kinderen ook buiten zelf op onderzoek … Read More
Educatief auteur – Blink Educatie
Bij Blink maken ze vernieuwende lesmethodes waarbij het bereiken van het kind het uitgangspunt is. De lesmethodes van Blink zijn erop gericht om kinderen te prikkelen, nieuwsgierig te maken en vooral zelf te laten ervaren en ontdekken. Daarom ontwikkelt Studio Raap met veel plezier nieuwe lessen voor Blink Educatie. Benieuwd naar de lessen van Blink Educatie? Bekijk hun website en … Read More
Geschiedenis Proeven
Hoe breng je geschiedenis naar het heden? Door de geschiedenis zelf te beleven! Geschiedenis Proeven is een educatief project voor groep 5 t/m 7 van basisscholen uit de Kromme Rijnstreek. Kinderen ontdekken tijdens een gastles op school en een beleefles op tuinderij Amelis’Hof de kook-, bewaar- en eetgewoonten uit de tijd van Ridder Amelis (1200: late Middeleeuwen). Wil je meer … Read More
Buiten spelen en leren – workshops
Buiten spelen maakt kinderen vrolijk en blij! Het is goed voor hun gezondheid en prikkelt de fantasie. Waarom kunnen kinderen juist buiten zo intens spelen? En hoe zorg je voor betekenisvolle speelkansen in de kinderopvang of op het schoolplein? Samen met Speelmakers verzorgen we workshops op maat over buiten spelen en leren in de kinderopvang, de BSO en het basisonderwijs. … Read More
Landschap Erfgoed Utrecht
Het team educatie & erfgoed van Landschap Erfgoed Utrecht zet zich in om kinderen hun eigen omgeving te laten ontdekken. Want erfgoed gaat niet alleen over vroeger, maar ook over de plek waar je nú woont. Werkzaamheden door Studio Raap: lesmateriaal ontwikkelen voor het Cultuurprogramma i.s.m. Kunst Centraal, meedenken met en uitvoeren van nieuwe activiteiten voor Cultuureducatie Met Kwaliteit en … Read More
Natuurwijs – OBS de Boemerang
Voor groep 4 en 5 van OBS de Boemerang heeft Studio Raap een naschools PLUS lesprogramma ontwikkeld. De lessen gaan over de natuur en zijn (bijna) allemaal buiten. De kinderen zaaien, planten, kweken, oogsten en koken. Ze doen buitenexperimenten, natuurproefjes en leren over duurzaamheid. In samenwerking met: De Kloostertuin.
Klasse Labs – Kunst Centraal
In het project Klasse Labs van Kunst Centraal staat de vraag van de leerlingen centraal: Wat is kunst voor hen? Waarom is het belangrijk? Als zij mogen kiezen, wat willen ze dan onderzoeken? Deze vragen komen aan bod in het filosofische gesprek dat de Lab docent met de leerlingen voert. Na verschillende pitches kiest de klas één onderzoeksvraag. Deze vraag … Read More
De Duizendtuin – basisschool de Pijlstaart
In 2017 hebben de kinderen van basisschool de Pijlstaart een moestuin gemaakt en verzorgd in speeltuin de Duizendpoot. Studio Raap heeft geholpen bij de ontwikkeling van de moestuin en de moestuinlessen gegeven. In 2018 gaat Studio Raap met kinderen uit groep 3 en groep 6 aan de slag in de Duizendtuin. In samenwerking met: Speeltuin de Duizendpoot, onderdeel van Me’Kaar … Read More
Opscheppen – Kunst Centraal
Tijdens onderwijsproject Opscheppen op Wijktuin Achterveld in IJsselstein leerden kinderen uit de wijk van alles over de moestuin. Bijvoorbeeld over koken met kruiden, goede buren, bijen, de drie gezusters en wat er allemaal komt kijken bij het aanleggen van een moestuin. Studio Raap ontwikkelde het project in samenwerking met Klaartje Timmerman van Paardebloem in opdracht van Kunst Centraal. ‘Het was … Read More
Tuinverkenners – Utrecht Natuurlijk
Tuinverkenners zijn kinderen uit groep 4 en 5 die kennismaken met tuinieren. Ze zaaien en planten, zien hoe hun gewassen groeien, doen spannende ontdekopdrachten en maken iets lekkers klaar van eigen oogst. Studio Raap begeleidde de lessen op stadstuin Eilandsteede in opdracht van Utrecht Natuurlijk. ‘De afgelopen periode heeft groep 4 van basisschool Al Hambra meegedaan aan het project Tuinverkenners. … Read More
- Page 1 of 2
- 1
- 2